mandag den 13. april 2015

Hvor blev tiden mon af? og en lille sjov påskehistorie

Hold da op, hvor blev al min tid af? Mit sidste indlæg var den 22. februar...
Jeg har haft så utrolig travlt, først med praktik og bagefter med at skrive bachelor. Jeg har hverken fået blogget, hæklet eller læst noget som helst. At få hverdagen til at hænge sammen med indkøb, rengøring og madlavning ved siden af skolen, har været udfordrende nok i sig selv.
Men nu er bacheloren afleveret og jeg har "almindelig" undervisning frem til eksamen, så forhåbentlig bliver der lidt mere overskud den kommende tid.

Der er sket så meget jeg gerne vil skrive lidt om, men for overskuelighedens skyld må jeg hellere tage en ting ad gangen. Først og fremmest skal I hører den sjoveste historie fra min påske i år.

Da jeg kom hjem efter at have holdt påske hos familien i Jylland, lå der et brev til mig i postkassen. Det i sig selv var ret fantastisk, for jeg får nærmest aldrig post.


 Endnu mere fantastisk var det, at åbne det og finde ud af at det var et gækkebrev. Et rigtig flot et endda, med de sødeste lille gækkevers (et jeg ikke havde hørt før).
Gætteriet kunne begynde og det skulle gå stærkt, for det var sidste dag i påsken.


Jeg kender kun tre personer med seks bogstaver i deres navn, ingen af dem var sandsynlige kandidater. Men når nu man har tre gæt, kunne jeg jo ligeså godt gætte på dem. Men ak, som antaget havde de tre ikke sendt mig noget. Så jeg gav fortabt og begyndte i stedet at vente i spænding, på hvem der ville komme og kræve et påskeæg fra mig.
Her i weekenden var jeg så til middag med mine venner, jeg fortalte dem om det mystiske gækkebrev. Den ene af dem spurgte om jeg var helt sikker på at der var seks prikker, om det ikke havde været syv? Nej, der var helt bestemt seks prikker  (Jeg havde jo selv talt dem). Det troede han ikke på, for brevet var fra ham, og han var 100% sikker på at der måtte være syv (Han hedder Michael).



Så jeg måtte hjem og tælle, ganske rigtigt som jeg havde sagt var der kun seks prikker (og et overdimensioneret punktum). Så det korte af det lange er, at nu skylder han mig et påskeæg for at have kvajet sig. Lidt anderledes gække oplevelse, men bestemt en jeg vil huske langt frem i tiden.

5 kommentarer:

  1. Sikke et skøn brev at få. Fedt for dig at han havde glemt en prik :-D
    Er det ikke en skøn fornemmelse at være færdig med bacheloren?
    Jeg er flyttet til Odense her i sidste måned, har du evt lyst til at gå en tur en dag?
    vh
    Sine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu glæder jeg mig til chokolade :p
      Det er rigtig dejligt at BA er overstået, men desværre er der ikke efterladt meget tid til at nyde det, da mine undervisere allerede er gået i eksamens mode :s
      Jo, det lyder da rigtig hyggeligt, jeg skriver lige en mail til dig, så kan vi finde ud af noget :)

      Slet