fredag den 16. januar 2015

Honningsmør med kanel

Eftersom min far er biavler, har jeg altid masser af honning i skabet og jeg søger altid efter spændende nye måder at bruge det på. Ikke at der er noget i vejen med en helt almindelig honningmad, tværtimod er det noget af det bedste, jeg ved, men som med alt andet må der være grænser for, hvor mange honningmadder man kan spise, uden at blive træt af dem.

Da jeg faldt over en opskrift på honningsmør med kanel, var jeg simpelthen nødt til at prøve den. Det er et super lækkert tvist til den klassiske honningmad og så er det ekstremt nemt at lave.


Den originale opskrift kan findes her. Jeg ændrede lidt i den, så der kom lidt mere honning i. I originalen skal man også tilføje flormelis, hvilket jeg syntes er overflødigt, honningen er jo sød i forvejen.

Men her får i altså min udgave af honningsmør med kanel:

1/2 honning
1/2 smør
Kanel efter smag

Bland det hele godt sammen, sørg for at der ikke er hverken smør eller kanel klumper.
Sæt det på køl et par timer (det smager altså bedst når det er helt koldt), og spis det så på et godt stykke brød.
(Jeg brugte ca. 75g honning og smør og 3 tsk. kanel, til den lille skål på billedet)


Yep, så nemt er det. Det kan holde sig ca. en uges tid i køleskabet, hvis det ikke når at blive spist inden da.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar