torsdag den 24. oktober 2013

Grønne græskarlygter

I år havde min mor plantet græskar i køkkenhaven, men desværre nåede de ikke at blive helt modne inden nattefrosten satte ind og vi blev nødt til at høste dem. Derfor stod vi i efterårsferien med seks store græskar der kun delvist være blevet orange, så det var oplagt at lave græskar lygter ud af dem.

Mit græskar til venstre og min lillebrors til højre
Egentlig er jeg ikke så stor fan af halloween, men lige græskarlygterne syntes jeg er en hyggelig tradition, også fordi det er noget kreativt man kan samles om hele familien. Vi fik lavet fem lygter, men de andre nåede at blive sat ud inden jeg fik vasket fingrene og fundet kameraet frem.


Min lygte forærede vi til min bedste som en værtindegave om aftenen. Jeg syntes den blev rigtig fin med lys i.

8 kommentarer:

  1. Den med huset er virkelig sød

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes jeg også, og overraskende nok var det også den der var nemmest at lave :)

      Slet
  2. Dit græskar med huset er da for sej :-) Med hensyn til min "prikkede hækle prøve" så kan jeg ikke give dig mønstret endnu, jeg har lavet et design med mønstret, som jeg har solgt til Hendes Verden, så du må væbne dig med tålmodighed - God aften søde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, altså at det kommer i Hendes Verden :)
      Det er vist også godt nok at det ikke kan komme på to do listen lige med det samme :p

      Slet
  3. Nøj, hvor er huset bare sødt!

    - Anne

    SvarSlet